Dersin Adı | Dijital Medyayı Anlamak |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCD 320 | Güz/Bahar | 0 | 3 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı güncel iletişim ve Yeni Medya alanlarındaki konuları ve kavramları tanımlamak ve tartışmak olduğu gibi, bu alanlarda tasarımcıların, iletişim profesyonellerinin ve içerik üreten/tüketenlerin rollerini belirlemektir. Dijital ortamların gündelik hayatımızın ayrılmaz bir parçası olduğu günümüzde, neyin eski, neyin yeni iletişim mecrası olarak tanımlandığı, Yeni Medya’nın bize sağladığı araçlar ve bu araçlarla ne gibi sosyolojik dönüşümler yaşadığımız bu derste ele alınacak temel konulardır. Görsel İletişim Tasarımcıları olarak Bu çerçevede ortaya çıkan tasarım ihtiyaçları/tasarım alanları/tasarım perspektifleri de bu ders kapsamında ele alınacaktır. İnteraktivite, içerik, kullanıcı arayüzü, kullanıcı deneyimi, katılım ve oyunlaştırma gibi Yeni Medya mecralarıyla/mecraları için tasarım yapmanın temel kavramlarından yola çıkarak güncel iletişimin farklı boyutlarının ve uygulamalarının Lab saatlerinde küçük tasarım egzersizleri yaparak incelenmesi hedeflenmektedir. * Bu dersi alan öğrencilerin, görsel iletişim tasarımı ve bilgisayar destekli grafik tasarım konularında temel bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Yeni Medya kavramlarını ve terminolojisini, öğrencilerin yalnızca teorik çerçeveyi anlaması değil, aynı zamanda bu yeni araçları, ortamları, yazılımları ve uygulamaları neden/nasıl kullanacaklarına dair fikir edinmeleri ve becerilerini geliştirmeleri amacıyla sunmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yeni Medyaya Giriş | Yok |
2 | Eski Medya-Yeni Medya / Multimedia, intermedia, transmedia arasındaki farklar • Bağlam-içerik arasındaki ilişki. Bağlamın ve içeriğin oluşturulması | New Media: A Critical Introduction, Martin Lister / Jon Dovey / Seth Giddings / Iain Grant / Kieran Kelly https://transmediajournalism.org/2014/04/21/multimedia-crossmedia-transmedia-whats-in-a-name/ • Effective Communication: Content vs. Context, David Vittoria |
3 | Yeni Medyanın sanat tarihsel olarak ortaya çıkışı / Proje 1 Başlangıç. Dijital Antropoloji ile ilgili İnstagram Hesabı | New Media in Art, Thames&Hudson |
4 | Yeni Medyanın temel prensipleri | The Language of New Media, Lev Manovich |
5 | Örneklerle yeni medyanın sanattaki görünümü: Medya ve performans, video sanatı, video enstalasyon ve dijital sanat | |
6 | Proje 1 Kritik • Proje 2 Başlangıç. Üç farklı uygulama kullanarak dijital imaj oluşturma | |
7 | Proje 2 kritik | |
8 | Net sanatı, Postinternet sanatı, bioart ve sibernetik estetik | Contemporary Art and Cybernetics: Waves of Cybernetic Discourse within Conceptual, Video and New Media Art, Etan J. Field |
9 | Yeni Medya ve İletişim | From New Media to Communication, Interactivity, Sheizaf Rafaeli |
10 | Ara Sınav | |
11 | Project 3 Başlangıç. Seçilen bir nesneyi dijital medya ile birleştirip yeni medya formatında sunmak | |
12 | Proje 3 devam / tamamlanış ve kritik | |
13 | Artırılmış Gerçeklik / Sanal Gerçeklik | |
14 | Kavramların Gözden Geçirilmesi | |
15 | Blog Projesinin Sunumu ve Kritiği • Final Projesi. Seçilen Bir Konuda Blog Oluşturma | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Haftalık ders notlarına ve çeşitli kaynaklara www.zeyneparda.com/vcd320 adresinden erişilebilir : www.zeyneparda.com/vcd320. Creeber, G. & Martin, R. (eds.) (2009): Digital Cultures. New York: McGraw Hill. Wardrip-Fruin, N. & Montfort, N. (2003): The New Media Reader. Cambridge & London: The MIT Press. Kleon, A. (2012): Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative. New York: Workman. Fletcher, A. (2001): Art of Looking Sideways. London: Phaidon. Kelley, T. (2001): Art of Innovation. New York: Doubleday. Raby, F. (2001): Design Noir: The Secret Life of Electronic Objects. Basel: Birkhäuser Norman, D. A. (1988): The Design of Everyday Things, New York: Doubleday. Norman, D. A. (1999): The Invisible Computer. Massachusetts: The MIT Press. Norman, D. A. (1986): User Centered System Design: New Perspectives. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Jacobson, R. (Ed.) (2000): Information Design. Massachusetts: The MIT Press. Cooper, A. (2007): About Face: The Essentials of Interaction Design. Indianapolis: Wiley. Heath, C. & Heath, D. (2007): Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die. New York: Random House. Krug, S. (2010): Rocket Surgery Made Easy. Berkeley: New Riders. Unger, R. & Chandler, C. (2009): A Project Guide to UX Design. Berkeley: New Riders. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diğer online kaynaklar ders sırasında verilecektir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 12 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 3 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 2 | |
Proje | 1 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest